FACTIONTYPES FACTIONTYPE

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Note: These features are not yet implemented.

Factions come in many different flavors, each with its own set of advantages
and disadvantages:

Government - Goverments are designed to effectively rule over large areas
of the Galaxy. They usually feature some level of public accountability and
the necessary bureaucracy to perform its expected duties.

It has no limit to the number of planets it may possess.
It cannot be HIDDEN.

Corporation - Corporations are organizations geared to seeking profit in
legal ways.

Shops in owned buildings provide 20 percent more profit.
Cargo ships cost half maintenance.
It cannot be HIDDEN.
For every planet owned over two, there is a -10 penalty to maximum support

Syndicate - Syndicates are organizations who keep their fortunes using
illegal means. These are usually crime families, cartels, and pirates.

It can be HIDDEN, removing it from the public faction list.
For every planet owned over two, there is a -10 penalty to maximum support
It can deliver illegal cargo to any planet.

Military - Military organizations represent the defense forces, armies,
and fleets employed by other organizations.

Warships cost half maintenance.
Troops cost half maintenance.
It cannot be HIDDEN.
For every planet owned over two, there is a -10 penalty to maximum support

Order - Orders are a broad category of organizations that exist outside of
government and economic interests, usually for religious purposes. Examples
include the Jedi Order, the Order of the Sith, the Galactic Research Academy,
and various sports teams.

Starfighters and shuttles cost half maintenance.
It can be HIDDEN.
For every planet owned over two, there is a -10 penalty to maximum support

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