TROOPTYPES

Faction troops come in two flavors, troopers and guards, each with an
elite version requiring a higher level skill, i.e. special_forces and
elite_guard.

Guards and elite guards will stay in one place and will not move unless
an attack requires them to flee or they are ordered to follow. These require
the post_guard and elite_guard skill respectively and the raise_troops
empowerment. THEY WILL ATTACK ANY NON-MEMBERS OF THEIR FACTION. AS SUCH,
THEY ARE BANNED FROM NEWBIE AREAS. LEADING NON-MEMBERS PURPOSEFULLY INTO
A GUARDED AREA GRANTS THE VICTIM A PK-REASON.

Troopers and special forces will wander around the area they are left in
unless ordered to follow. If any control points on the planet they are on
are not-controlled by their faction or are at less than 100%, they will
move to regain control of the point. Like guards, they require the raise_troops
empowerment. Troopers have two skills associated with their calling:
add_patrol for one, and reinforcements for four. Special forces are called
using special_forces which only brings in one.

See also: TROOPS ADD_PATROL POST_GUARD ELITE_GUARD SPECIAL_FORCES CONTROL_POINTS
Back to Help