shipcapture

Eligibility:
Participants: Only factions with military or piratical roles are allowed to initiate 
capture attempts. This ensures that the factions involved have the necessary 
resources and strategic inclination.
Preparation:
Declaration: Factions must formally declare their intention to capture a ship, 
allowing for potential defensive maneuvers or counter-actions by other factions.
Intelligence Gathering: Factions must carry out missions to collect intelligence 
on the target ship’s defenses, operational patterns, and potential vulnerabilities.
This could include electronic surveillance, deploying spies, or capturing enemy 
communications.
Capture Process:
Disable/Destroy: The initial phase involves disabling or significantly damaging the 
target to prevent escape and lower its defensive capability. This might be executed 
through strategicattacks using fighters, bombers, or electronic warfare to impair the
 ship’s systems.
Board and Hold: Once the ship is disabled, the faction must deploy a boarding party. 
This team must secure critical areas such as the bridge, engine room, and weapon systems.
The ship must be held for one complete rotation, (4 hours real-time) defending against any 
counterattacks or attempts to retake the ship.
Outcome:
Success: If the ship is held successfully for the duration, it is considered captured. 
Capturing a ship provides the faction with additional resources and strategic advantages
but may require significant repairs and refitting to restore full operational status.
Failure:A failed capture attempt results in resource depletion, loss of personnel,
 and potential strategic setbacks. It might also weaken the faction's standing and morale.
Back to Help